fbpx

Instagram-markkinointi

Jos haluat, että markkinointiviestisi tavoittavat parhaiten nuoret ja nuoret aikuiset, markkinointitoimenpiteitä kannattaa suunnata Instagramin puolelle. Kaikista maailman suurimmista sosiaalisen median palveluista juuri Instagram on onnistunut vakiinnuttamaan paikkansa nuorempien sukupolvien viestintäalustana.

“IG:ssä” yhdistyy moni some-sukupolvelle tärkeä viestintäelementti: yksinkertainen kuvafiidipohjainen käyttöliittymä, sisällön helppo räätälöinti omiin tarpeisiin, yksityisviestitoiminnot sekä nopea Snapchat-tyylinen pikaviestimuoto, Instagram Stories. Viimeistään nyt kannattaakin ottaa Instagram haltuun, mikäli sitä et ole vielä tehnyt!

Taustalla kaikkien some-jättiläisten isoäiti

Sen lisäksi, että Instagram on natiivisti nuoria houkutteleva somealusta, tarjoaa se erittäin otollisen maaperän markkinoijille ympäri maailman. Instagramin omistaa Facebook, minkä käyttäjädataa ja analyysimenetelmiä hyödynnetään myös IG:n puolella. Mainosten kohdentaminen on täten erittäin tehokasta ja samaa mainosta voi halutessaan käyttää sekä Facebookin että Instagramin puolella.

Facebook-konsernin synergiaetuja kannattaakin hyödyntää koko rahan edestä. Pelkistettynä asian voi ajatella niin, että Facebook tavoittaa vanhemmat, Instagram heidän lapsensa. Tämän vuoksi markkinointiviestien sävyyn ja sisältöön täytyy kiinnittää erityistä huomiota, sillä kaikista varmin tapa tuhlata vastikkeetta rahaa sosiaalisen median markkinointiin on luoda mainossisältöjä, joita käyttäjäsegmentit eivät tunnista “omikseen” ja kuuluvaksi kyseiseen palveluun laisinkaan.

Miksi Instagram on tehokas markkinointialusta?

Kaikki suurimmat sosiaalisen median palvelut tarjoavat erilaisia mainontamahdollisuuksia, mutta Instagramin suurin etu on tapa, jolla koko palvelua käytetään: julkaisut ovat näyttöpinta-alaltaan suurikokoisia ja niitä selataan luettelomaisesti pyyhkäisemällä. Mainosta on näin ollen mahdotonta ohittaa kokonaa yhtä nopeasti kuin esimerkiksi Twitterissä, ja mikäli mainosjulkaisu on hyvin toteutettu (esimerkiksi hauska video tai IG-vaikuttajan kasvoilla markkinoitu kuva), käyttäjät todennäköisimmin pysähtyvät julkaisun pariin.

Kuten muissakin some-palveluissa, maksetut mainokset erottuvat Instagramissa erityisen “sponsoroitu”-tunnisteen avulla. Markkinointialgoritmien takana oleva web-analytiikka pitää kuitenkin huolen, että jokainen käyttäjälle näkyvä mainos on mahdollisimman relevantti, jolloin ne saavat enemmän näyttökertoja ja klikkauksia.

Markkinointi sosiaalisessa mediassa ei ole rakettitiedettä, mutta jos haluat oikeasti tuloksia, täytyy markkinoinnin kokonaiskoneiston olla kunnossa mainoksen suunnittelusta ostopäätöksen tekemiseen ja maksamiseen asti. Tässä Myyntikuutio on alansa parhaimmistoa – me tiedämme, mikä myy Instagramissa ja miten se toteutetaan.

Ota nämä asiat huomioon, kun suunnittelet Instagram-mainontaa

Koska koko Instagramin toiminta ja filosofia perustuu nopeaan visuaaliseen viestintään, on täysin luonnollista tehdä johtopäätös, että tyypillistä Instagram-käyttäjää ei saa sitoutettua mainokseen, jossa on paljon tekstiä tai monimutkaisia rakenteita. Kyse ei ole siitä, että käyttäjät eivät olisi älykkäitä ja keskittymiskykyisiä, vaan sovelluksen luonteesta – jos käyttäjä haluaa informoida itseään keskittymällä teksteihin tai videoihin pintaa syvemmältä, hän tekee sen Facebookissa, Twitterissä tai YouTubessa.

Instagram-markkinoinnin pitää olla siis yksinkertaista ja houkuttelevaa, mutta sama pätee myös linkkeihin ja painikeisiin, joita mainosjulkaisu sisältää. Mielenkiintoisen tuotemainoksen nähtyään Instagram-käyttäjän tulee päätyä vain parilla painalluksella maksukassalle. Jos ostosuoritusta häiritään liiallisella valikoiden ja esittelytekstien määrällä, käyttäjä turhautuu ja sulkee mainoksen.

Me Myyntikuutiolla tiedämme, miten some toimii. Ota siis yhteyttä, niin suunnitellaan sinullekin Instagram-markkinointikampanja, joka tuottaa tuloksia!

Haluatko laittaa myyntisi kuntoon jo toukokuun aikana?

Valjasta digitaalinen myynti osaksi kasvustrategiaasi!

Haluat varmasti tietää, miten voitat kilpailijasi netissä? Jätä yhteystietosi alle niin pääset katsomaan videon. Videolla kerromme miten digitaalinen myynti oikeasti toimii ja kuinka helposti pystyt voittamaan kilpailijasi netissä jo tänään.