fbpx

Facebook-mainostus: 11 vinkkiä parempiin mainoksiin

Myyntikuutio-blogi_11_vinkkiä_1

Oletko kokeillut Facebook-mainontaa, mutta et ole saanut sitä toimimaan? Ehkä et saa tarpeeksi konversioita tai löydä riittävästi kiinnostunutta yleisöä. Ehkä jopa koko kampanjasi toimii heikosti.

Älä huoli, sillä on monia tapoja parantaa mainonnan tehokkuutta siten, että saat uusia tykkääjiä, asiakkaita ja tilaajia.

Yksi suurin ongelma Facebook-mainoksissa, erityisesti uusilla Facebook-mainostajilla, on matala CTR (click-through rate) eli mainoksen klikkausten määrä. Jos haluat parantaa klikkausten määrää ja konversioita, kokeile yhtä tai kahta vinkkiä seuraavasta 11 vinkistä ja nauti paremmista tuloksista!

1. Tee laskeutumissivustasi yhdenmukainen mainoksen kanssa

Laskeutumissivu on se sivu, jolle Facebook-mainoksesi klikkaaja päätyy. Laskeutumissivu ei ole itse mainos, mutta sillä on suuri rooli siinä, kuinka tehokkaasti Facebook-mainoksesi toimii.

Mikäli mainoksen klikkaaja ei heti näe laskeutumissivulla sitä, mitä mainoksessa on luvattu, on epätodennäköisempää, että hän konvertoituu. Sivun on oltava yhdenmukainen mainoksen kanssa ja sivuvierailijaa tulee ohjata haluttuihin toimintoihin, kuten ostoon, selkeästi.

Jos siis ongelmasi on se, että sivuvierailijat poistuvat laskeutumissivultasi nopeasti mainoksen klikkaamisen jälkeen, varmista, että sivusi ja mainoksesi ovat yhdenmukaisia niin viestin kuin ulkoasunkin osalta ja että sivulla navigointi ja konvertoituminen on helppoa.

2. Selkeytä mainosviestiäsi

Mitä haluat mainoksellasi kertoa, mitä tarjoat mainoksen lukijalle? Kerro se selkeästi.

Vaikka viestisi saattaa vaikuttaa selkeältä sinulle, se on todennäköisesti epämääräinen ja ympäripyöreä sellaiselle, joka ei ole koskaan kuullut yrityksestäsi.

Jos haluat todella onnistua Facebook-mainonnassa, tuo selkeästi esiin, mitä tarjoat mainostekstissäsi. Ja sen jälkeen selkeytä mainosta vielä lisää – Mitä tarkalleen tarjoat mahdolliselle asiakkaallesi, jos hän klikkaa mainostasi?

Jos mainoksesi eivät toimi, tarkista voisiko mainosviestiäsi selkeyttää vielä lisää. Muista, että liian selkeää mainosviestiä ei ole olemassakaan!

3. Ohjaa asiakas haluttuun toimintoon ”kiireellä”

Kiireellä ohjaaminen on ollut olemassa niin kauan kuin markkinointikin.

On yksinkertainen tosiasia, että ihminen ryhtyy toimeen todennäköisemmin, jos vanhentumispäivä tai hinnankorotus on tiedossa, tai tarjous voimassa vain rajoitetun ajan.

Jos et ole vielä testannut kiirettä mainoksissasi, nyt on viimeinen hetki kokeilla!

Hyödynnä ”todellista kiireellisyyttä”, eli tarjousta, joka todella katoaa rajoitetun ajan jälkeen. ”Osta nyt” -sanojen viljely ei ole kiireellistä. Ilmoita selkeästi, että tarjous on voimassa vain tietyn ajan.

Selkeä määräaika on varma tapa parantaa Facebook-mainosten konversiota!

4. Testaa erilaisia ​​kuvia mainoksissasi

Jos et jo testaa useita mainosversioita, aloita heti! Testaus on paras tapa parantaa mainonnan tuloksia, jotta voit luoda mainoksia, jotka ohjaavat sinulle uusia vierailijoita sekä asiakkaita.

Aloita testaaminen mainoksen kuvista. Tämä voi vaikuttaa valtavasti mainostesi tehokkuuteen, ja tulokset voivat yllättää sinut.

Älä pelkää useiden eri kuvien testaamista – vain siten näet parhaiten, mikä toimii tehokkaimmin.

5. Tarjoa jotain ilmaiseksi

Kaikkihan sen tietävät, että ilmainen myy. Tarjoamalla ilmaisversion tuotteestasi saattaa Facebook-mainoskampanjasi tehokkuus kasvaa dramaattisesti.

Aluksi sinun täytyy selvittää sopiva tarjous, joka takaa ilmaisversionkin jälkeen maksavat asiakkaat. Kun olet päättänyt sen, rakenna sopiva mainoskampanja tämän ympärille.

Jos yrityksesi tarjoaa jo ilmaista tuotetta, kuten kokeilutarjousta, maksutonta alkukonsultointia tai opasta, voit markkinoida tätä Facebook-mainoksellasi.

6. Sulje mainonnastasi pois ihmiset, jotka ovat jo konvertoituneet

Heitätkö rahaa hukkaan mainostamalla ihmisille, jotka ovat jo ostaneet tuotteesi tai antaneet yhteystientonsa?

Jos näin on, tuhlaat rahan lisäksi aikaa. On huono ajatus jatkaa mainostamista heille, jotka ovat jo nähneet mainoksesi ja toteuttaneet pyytämäsi toiminnon.

Tämä ongelma on kuitenkin helppo ratkaista – sinun on vain luotava mukautettu yleisö Facebook-mainostilisi kohderyhmiin niistä henkilöistä, jotka ovat konvertoituneet. Sitten vain suljet tämän kohderyhmän pois mainoksesi kohderyhmästä.

Jos kampanjasi toimi aluksi hyvin, mutta nyt tehokkuus on laskenut, saattaa tämä toimenpide tehdä ihmeitä Facebook-mainoksesi tehokkuudelle!

7. Näytä mainoksissa ihmisiä ja kasvoja

Yksi parhaista strategioista mainoskuvia valitessa, on käyttää kuvia, joissa esiintyy ihmisiä ja erityisesti kasvoja. Käyttämällä ihmisten kuvia mainoksesi erottuvat paremmin joukosta!

Kasvokuvat pysäyttävät katsojan mainoksen äärelle ja ohjaavat mainostekstiin ja sitä kautta haluamaasi toimintoon.

Tämä strategia on niin tehokas, että jopa Facebook itse suosittelee sitä!

8. Vetoa yleisöösi sekä tunteella että järjellä

Muista vedota markkinoinnissasi sekä järkeen että tunteisiin.

Mainonnassa järkeen käyvät perustelut ovat yksi olennaisimmista asioista, kun haluat tehdä tehokkaampaa Facebook-mainontaa. On tärkeää löytää oikeat perustelut, kun tavoittelet uusia kohdeyleisöjä. Varmista, että viestisi on järkevä, hinta on oikea ja tarjoat erinomaisia ​​ominaisuuksia ja etuja.

Mutta sinun on vedottava potentiaalisiin asiakkaisiisi myös tunteella, sillä sillä voit erottua kilpailijoistasi tehokkaasti! Vain harva yritys hyödyntää mainoksissaan tunteisiin vetoavuutta.

9. Lisää mainokseesi Call-to-Action eli toimintakehotus

Jos mainoksesi ei tuota niin paljon klikkejä kuin toivoisit, ongelma voi olla, että mainoksesi ei saa ihmisiä toimimaan.

Sen sijaan, että jätät toimintakehotuksen painikkeeseen tekstiin, jonka Facebook antaa sinulle (esim. Lue lisää), harkitse konversioita tuottavien lauseiden sisällyttämistä itse mainostekstiin

Hyvä keino on sisällyttää lyhyitä lauseita, kuten “lunasta paikkasi” tai “kokeile ilmaiseksi”, kun kirjoitat mainostekstiä. Se saa lukijan kiinnostumaan mainoksesi klikkaamisesta.

10. Vähennä liian kliinisten sekä kuvapankkikuvien käyttöä

Ammattimaisissa kuvissa on se ongelma, että ne näyttävät helposti liikaa kliinisiltä kuvapankkikuvilta ja hukkuvat siksi massaan.

Facebook-markkinoinnissa on pakko erottua.

Kokeile kuvia, jotka näyttävät siltä kuin ystäväsi olisi lisännyt ne Facebookiin – ne kiinnittävät huomion ja niihin on helpompi samaistua!

11. Kohdista viestisi tarkoille kohderyhmille

Kaikille kaikkea -tyyppisen yleisen mainonnan aikakausi on ohi. Jos käytät edelleen markkinointistrategioita 1960-luvun Mad Men -kaudelta, on aika siirtyä kohdennetun markkinoinnin nykymaailmaan. (Ei sillä, etteikö Kultaisen Ajan aikaiset teoriat pätisi yhä…)

Sen sijaan, että kirjoittaisit yhden mainoksen kaikille erityyppisille lukijoille, jotka saattavat kohdata tuotettasi, sinun on pyrittävä luomaan räätälöityjä kokemuksia tietylle väestöryhmälle.

Kun kohdistat mainonnan tarkemmin, saat paremman mainostuoton ja lisää konversioita. 

Kohderyhmän rajaus on todellakin kannattavaa!

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Haluatko laittaa myyntisi kuntoon jo toukokuun aikana?

Valjasta digitaalinen myynti osaksi kasvustrategiaasi!

Haluat varmasti tietää, miten voitat kilpailijasi netissä? Jätä yhteystietosi alle niin pääset katsomaan videon. Videolla kerromme miten digitaalinen myynti oikeasti toimii ja kuinka helposti pystyt voittamaan kilpailijasi netissä jo tänään.