fbpx

B2B-buukkaus – Hanki kalenteri täyteen asiakastapaamisia tehokkaan buukkaustaktiikan avulla

Buukkaus eli asiakastapaamisten varaaminen on monen yrityksen kompastuskivi. Miten siinä onnistuu? Tyypillinen ongelma on, että yrityksellä on erittäin toimivat ja laadukkaat tuotteet , mutta niiden esiin tuominen asiakkaille ontuu. Perisuomalaisen vaatimattoman luonteen lisäksi oman kilpensä kiillottamisen esteenä on usein korkeiksi kipuavat markkinointi- ja mainoskulut – jos haluaa viestinsä kuuluviin modernissa informaatioyhteiskunnassa, siitä pitää olla valmis maksamaan hyvin.

Varsinaiselle mainostamiselle on kuitenkin vaihtoehto, joka ei useimman yrittäjän korvaan tunnu yhtään sen mukavammalta toimintamallilta: asiakasbuukkaaminen. Buukkaus ei siis ole itsessään varsinaista myyntityötä, vaan sillä pyritään nimensä mukaisesti sopimaan fyysisiä asiakaskäyntejä, jotka johtavat kaupan syntymiseen. Kasvotusten kauppaa on helpompi käydä, mutta jo pelkän tapaamisen sopiminen voi olla haastavaa.

Tyypillinen buukkauspuhelun vastaus:”Joo ei kiitos tällä kertaa”

Valtaosa onnistuneista buukkauksista tapahtuu puhelimitse. Maineestaan huolimatta niin sanottu kylmäsoittelu (cold calling) on yksi tehokkaimmista buukkauskeinoista – onnistumisprosenttinsa osalta ainoastaan messujen kaltaiset ständikontaktoinnit pääsevät lähellekkään kylmäsoittelun tehokkuutta. Kaikilla yrityksillä ja toimialoilla asiakkaiden haaliminen messuilla ja konferensseissa ei kuitenkaan ole edes mahdollista, jolloin puhelin on tässä tapauksessa buukkaajan paras työkalu.

Buukkaaminen on todellinen taitolaji, mikä vaatii pitkäjänteisyyttä, ihmistuntemusta ja kovaa nahkaa. Yrittäjien ja puhelinmyyjien luurikammo juontuu hyvin pitkälti siitä, kun he kuulevat kylmäsoittoja tehdessään monta kertaa päivässä puhelimessa sanat “ei kiitos, ei kiinnosta”, eivätkä sanamuodot ole aina noin kohteliaat ja asialliset. Mutta kun buukkaaja osaa asiansa ja uskoo tuotteeseen ja sen tuomiin hyötyihin, se odotettu vastaus  “kyllä, olen kiinnostunut” tulee luurin toisesta päästä ennemmin tai myöhemmin.

Ulkoista buukkaus ja keskity itse olennaiseen

B2B-buukkaus vaatii omat resurssinsa. Useimmiten PK-yrityksissä myyminen ja uusien asiakkaiden kontaktointi jää toimitusjohtajan vastuulle, mutta tällöin luonnollisesti buukkaamiseen käytetty aika on pois jostain muusta, ydinbisneksen kannalta tärkeämmästä asiasta. Ulkoistamalla buukkauksen vapautat tilaa omasta kalenteristasi ja voit unohtaa sen aikaansaaman stressin, kun samalla myyjiesi kalenterit täyttyvät säännölliseen tahtiin uusista asiakastapaamisista.

Myyntikuution buukkauspalveluiden avulla saat liiketoimintasi kukoistamaan – meillä on vahvat näytöt ja vankka kokemus yritysmaailman asiakaskontaktoinnista ja tiedämme, kuinka saat potentiaaliset asiakkaasi kiinnostumaan juuri sinun tuotteistasi ja palveluistasi. Tutustumme yrityksesi toimintaan ja tuotevalikoimaan perin pohjin, teemme toimiala- ja markkina-analyysit ja prospektoimme asiakaskuntaa. Hyvät lähtötiedot ovat avainasemassa onnistuneessa buukkauksessa.

Buukkauksen eri tekniikat

Me Myyntikuutiolaiset olemme digi- ja yritysmarkkinoinnin eliittiä. Siksi käytössämme onkin laaja työkalupakki, jonka ansiosta saamme tavoitettua potentiaalisia asiakkaitasi mahdollisimman monessa kanavassa. Perinteisten puhelinbuukkausten lisäksi hyödynnämme buukkaussuunnitelmissamme myös muun muassa sähköpostia, sosiaalista mediaa ja yrityksen omia verkkosivuja. 

Nykypäivänä toimitusjohtajat päivystävät puhelimen äärellä aina valmiina puhumaan jokaisen buukkaajan ja myyjän kanssa ja siihen tosiasiaan myös meidänkin B2B-buukkaamisemme perustuu: me tiedämme, miten juuri sinun asiakaskuntaasi kuuluvien yritysten päättäjiä lähestytään ja millä keinoin heihin saadaan puheyhteys. Joku tekee kaikki päätöksensä tarkan harkinnan ja pitkän kirjallisen selvityksen jälkeen, kun taas toiset ovat impulsiivisempia tapaamisten sopimisessa. Lähestymme jokaista kontaktia yksilöllisesti ja inhimillisesti.

Haluatko kuulla lisää B2B-buukkauspalveluistamme? Ota yhteyttä alla olevalla lomakkeella tai soita!

Haluatko laittaa myyntisi kuntoon jo toukokuun aikana?

Valjasta digitaalinen myynti osaksi kasvustrategiaasi!

Haluat varmasti tietää, miten voitat kilpailijasi netissä? Jätä yhteystietosi alle niin pääset katsomaan videon. Videolla kerromme miten digitaalinen myynti oikeasti toimii ja kuinka helposti pystyt voittamaan kilpailijasi netissä jo tänään.