fbpx

ActiveCampaign

Jos suunnittelet digimarkkinointikampanjaa etkä ole vielä kuullut ActiveCampaignista, pysähdy hetkeksi ja lue tämä artikkeli ennen kuin laitat senttiäkään likoon digimainontaan. 

ActiveCampaign on de facto -digimarkkinointialusta pienille ja keskisuurille yrityksille ympäri maailmaa. Siinä, missä YouTube, Google Ads tai Facebook ovat yksittäisiä markkinointikanavia, sähköpostimarkkinointiin keskittyvä ActiveCampaign on eräänlainen kaiken nettimainonnan jatkopala, markkinointiviestien automatisoija ja modernin yrittäjän tarpeisiin sopiva CRM-työkalu (Customer Relationship Management = asiakkuudenhallinta).

Vaikka ActiveCampaign voi toimia täysin itsenäisenä ja yrityksen ainoana markkinointikanavana, parhaan tuloksen saa yhdistelemällä erilaisia digimarkkinoinnin muotoja ActiveCampaigniin. Tässä artikkelissa esittelemme, kuinka saat optimoitua oman yrityksesi digimarkkinoinnin ActiveCampaignin avulla.

Kuinka ActiveCampaign toimii?

Puhekielessä termit “mainonta” ja “markkinointi” sekoittuvat usein, mikä on hyvin ymmärrettävää, sillä usein nämä kaksi käsitettä menevät ainakin osittain limittäin toistensa kanssa. ActiveCampaignin kohdalla on kuitenkin tärkeää muistaa, että kyseessä on nimenomaan markkinointityökalu, eikä varsinainen mainosalusta.

Palvelun toiminta perustuu automaatioon, web-analytiikkaan ja yksilöityyn markkinointiviestintään: käyttäjä voi esimerkiksi luoda uutiskirjeen tilanneille useita erilaisia sähköpostimalleja, jotka ActiveCampaign lähettää valitulle asiakassegmentille asetettujen toimintakriteerien (tai “triggereiden”) täytyttyä. Näin ollen asiakkaan saama markkinointisähköposti on yksilöllisempi ja lähempänä asiakkaan varsinaisia tarpeita, eikä asiakas koe viestiä niin helposti turhaksi roskapostiksi.

Alan sanastossa puhutaan “liideistä” ja “funneleista”, mutta tavallisen, oman yrityksensä markkinoinnista kiinnostuneen yrittäjän ei tarvitse jokaista hienoa termiä ymmärtää. Riittää, kun hahmottaa omat asiakasryhmänsä ja heidän tarpeensa, jotta automaatioiden luominen on ylipäänsä mahdollista. ActiveCampaign hoitaa loput.

Ei pelkkä sähköpostiviestittelyalusta

ActiveCampaign on paljon muutakin kuin pelkkä sähköpostimarkkinointityökalu. Sen avulla voi luoda myös tekstiviestikampanjoita, nettisivujen chat-ikkunoita, käyttäjän nettiselauskäyttäytymiseen perustuvia automaatiota ja niin edelleen. Jos ActiveCampaignin toiminta-ajatus pitäisi tiivistää yhteen lauseeseen, voisi se kuulua niin, että alusta pyrkii useiden digimarkkinoinnin keinoin tarjoamaan sivukävijälle tälle olennaista dataa ja johdattelemaan tämän interaktioon

Interaktiolla tarkoitetaan tässä tapauksessa sitä, kun sivulla kävijä klikkaa vaikkapa “lisää ostoskoriin” -painiketta tai tilaa uutiskirjeen. Jokaiselle erilaiselle interaktiolle tai kohdenäppäimelle voi luoda omat “polkunsa” ActiveCampaignilla – mitä monipuolisemmin eri polkuvaihtoehdot ja käyttäjäkokemukset on otettu huomioon, sitä varmemmin sivustolle päätyvä henkilö on interaktiossa sivustoon.

Ja vaikka jokainen sivukäynti ei johtaisikaan linkkien tai painikkeiden klikkauksiin, on ActiveCampaignin keräämä data arvokasta yritykselle: jos jokin tietty kampanja tai polku ei selkeästi klikkaustilastojen valossa toimi, on syytä joko tehdä siihen tarvittavat muutokset tai keskittää resurssit toimivampiin polkuihin ja kampanjoihin. 

Miksi ActiveCampaignia kannattaa käyttää?

Erilaiset web-analytiikkatyökalut, kuten Google Analytics, ovat markkinoinnin kannalta tärkeitä, mutta niiden hyöty on olematon, jos niiden tarjoamaa dataa ei osata käyttää tai tulkita oikein. ActiveCampaign poistaa tämän ongelman ja optimoi markkinointiviestinnän kävijädatan perusteella. Yrittäjän siis ei tarvitse itse osata tulkita oman sivustonsa eri linkkien saavutettavuutta, vaan ActiveCampaign lähettää juuri oikean viestin juuri oikealle kohderyhmälle juuri oikeaan aikaan.

Jokainen sähköpostimarkkinointia harjoittanut yrittäjä tietää, kuinka työlästä viestien kirjoittaminen käsin on – varsinkin, jos jokaista viestiä haluaa yksilöidä asiakkaan näköiseksi. Muun muassa tästä syystä ActiveCampaign on maailman suosituimpiin lukeutuva markkinointialusta. 

Ota Myyntikuution digimarkkinoinnin asiantuntijoihin yhteyttä, mikäli haluat automatisoida oman markkinointisi ActiveCampaignin avulla!

Haluatko laittaa myyntisi kuntoon jo toukokuun aikana?

Valjasta digitaalinen myynti osaksi kasvustrategiaasi!

Haluat varmasti tietää, miten voitat kilpailijasi netissä? Jätä yhteystietosi alle niin pääset katsomaan videon. Videolla kerromme miten digitaalinen myynti oikeasti toimii ja kuinka helposti pystyt voittamaan kilpailijasi netissä jo tänään.