fbpx

Markkinoijilla on käytössään tänä päivänä enemmän erilaisia viestintäkanavia kuin koskaan aiemmin. Perinteisen lehti-, radio- ja printtimainonnan rinnalla on laaja kirjo digitaalisen markkinoinnin vaihtoehtoja, mutta siitä kaikesta huolimatta yksi asia on ja pysyy – nimittäin ulkomainonnan tehokkuus.

Ulkomainonta, eli niin sanottu tienvarsimainonta, ei nimittäin ole laisinkaan kuollut markkinointimedia. Päinvastoin, se on vaan muuttanut muotoaan nykyaikaisemmaksi ja tehokkaammaksi. Jos haluat saada viestisi näkyville tienkäyttäjille, kannattaa kuitenkin suosiolla unohtaa puiset mainoskyltit ja hankkia näkyvyyttä led-screeniltä.

Miksi ulkomainonta kannattaa?

Led-screeneillä mainostaminen on hintaansa nähden erittäin tehokasta, vaikka sen tuloksia ei voikaan mitata klikkausten määrässä tai lukijalevikkinä. Ulkomainonta on nimittäin yksi harvoista, ellei jopa ainoa, mainosmedian muodoista, jota on mahdotonta ohittaa tyystin. Lehteä ei välttämättä tarvitse lukea tai radiota kuunnella, mutta kun ajat autolla, et voi olla näkemättä led-screeniä.

Kaikissa markkinointikanavissa on omat vahvuutensa ja käyttäjänsä, ja ulkomainonta on erinomainen vaihtoehto yrityksille, jotka keskittyvät volyymipitoiseen kuluttajakauppaan: tavoite on saada levitettyä viestiä mahdollisimman kattavasti ja sitä myöten saada lisää asiakasvirtaa. Pienelle, tietylle toimialalle rajoittuvalle konsultointifirmalle led-screen ei sen sijaan todennäköisesti ole se järkevin markkinointialusta.

Led-näytöillä mainostaminen – mikä toimii parhaiten?

Jos vähänkään pohdit, kannattaisiko sinun mainostaa led-screenillä, vastaus on useimmiten “kyllä”. On syytä kuitenkin kiinnittää huomiota muutamiin nykyaikaisiin ulkomainonnan lainalaisuuksiin ennen mainosgrafiikoiden valmistamista.

Jokainen autoilija tietää, että led-screen useimmiten herättää huomion tiellä liikkuessa, mikä onkin mainosnäyttöjen perimmäinen tarkoitus. Huomionarvoista kuitenkin on se aika, kauanko autoileva kuluttaja keskimäärin katsoo led-näyttöä – puhutaan sekunneista, sekunnin kymmenyksistä. Kauaa tätä pidempää ei mainosnäyttöä autoa ajaessa voisikaan turvallisesti katsella. Led-screenillä näkyvän mainoksen tuleekin olla suoraviivainen, ytimekäs ja rakenteeltaan niin helppo, että sen pääpiirteet tai sloganin voi sisäistää yhdellä nopealla vilkaisulla.

Hyvä ulkomainos sisältää vain vähän tekstiä, on huomiota herättävä ja mieleenpainuva. Myös toisto on avainsana tehokkaassa led-mainoskampanjassa: kun autoilija altistuu samalle mainokselle useamman kerran samalla tieosuudella, jää mainoksesta parempi muistijälki. 

Onnistuneen ulkomainonnan toteuttaminen vaatiikin erinomaisia graafikon ja copywriterin taitoja sekä asiantuntijuutta mainonnan psykologiasta – sitä kaikkea löytyy meiltä Myyntikuutiolta.

Sijainnilla on väliä

Mikään markkinointimuoto ei toimi optimaalisella tasollaan, mikäli kyseisen viestintäkanavan vaatimat pohjatyöt jättää tekemättä. Kaikessa markkinoinnissa onkin syytä lähteä siitä, että luo jokaiselle viestintäkanavalle sen arkkikäyttäjän hahmon. Mikä on tämän mainoksen näkevän ihmisen ikä keskimäärin? Mitä hän harrastaa? Mistä hän pitää ja mistä ei? Mitkä ovat hänen arvopohjansa?

Kun mainostaja tekee itselleen selväksi, minkälaiselle kohdeyleisölle hänen viestinsä on tarkoitettu missäkin viestintäkanavassa, itse viestin (eli mainoksen) sisältö on mahdollista vasta silloin räätälöidä kanavaan sopivaksi – teollisuuskaupungin ohittavan, vilkkaan moottoritien varrella näkyvä mainossisältö ei todennäköisesti saa yhtä hyvää vastakaikua ympäristönsuojeluun keskittyvässä julkaisussa.

Ota yhteyttä Myyntikuutioon, kun haluat toteuttaa led-ulkomainoskampanjan, joka oikeasti näkyy positiivisesti yrityksesi kassavirrassa. Me tiedämme missä ja milloin mainoksesi on syytä näkyä ja kuinka sen sisältö rakennetaan. Laita siis viestiä alla olevalla lomakkeella tai tule käymään toimistollamme!

Haluatko lisää asiakkaita verkkosivuillesi?

Me olemme Myyntikuutio, ja autamme yrityksiä kaikilta liiketoiminnan aloilta. Onko sinun yrityksesi se, jonka autamme näkymään paalupaikalla toimialallasi?

Tykkäsitkö? Jaa juttu sosiaaliseen mediaan

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn